NFZ zapyta, czy obiad w szpitalu smakował i czy personel wspierał emocjonalnie

Ankieterzy dzwonią do pacjentów

NFZ rozpoczął akcję ankietową wśród pacjentów, którzy niedawno przebywali w szpitalach. Mogą się oni spodziewać telefonu z NFZ. Fundusz zastrzega, że badanie jest anonimowe - informuje Dziennik Gazeta Prawna.
Fundusz o akcji informuje na swojej stronie internetowej. Zwraca się do pacjentów, by dla wspólnego dobra wygospodarowali kilka minut, by odpowiedzieć na pytania ankietera.
Fundusz wyjaśnia, że ankieterzy znają wyłącznie numer telefonu, płeć pacjenta, dane o placówce, w której się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć prowadzonego przez dany podmiot. Wszystko po to, by osoba odpowiadająca na pytania wiedziała, które świadczenie ocenia.
Jednocześnie NFZ podkreśla, że ankieterzy nie znają nazwiska pacjenta i nie wiedzą, z jakiej usługi korzystał. Apeluje również, by pacjenci nie podawali tych informacji. Dzwoniący również nie będą o nie prosić.
Ankieta składa się z dziewięciu pytań. Ankieter może zapytać o ocenę zaangażowania zespołu medycznego w uśmierzaniu bólu, stopnia zrozumiałości komunikacji, w tym informacji o ryzyku związanym z lekami, włączenia pacjenta w decyzję o leczeniu czy poziomu wsparcia emocjonalnego otrzymanego od zespołu medycznego. Ponadto pacjent wyrazi swoją opinię na temat jakości wyżywienia, czystości bezpośredniego otoczenia czy poziomu ciszy w nocy. Pacjent wystawia ocenę od 1 do 10. Ankieta zakończy się pytaniem o prawdopodobieństwo polecenia szpitala.
Jeśli okaże się, że ankieter pyta o świadczenie, które nie miało miejsca, NFZ prosi, by się z nim skontaktować.
NFZ nie informuje, ile łącznie osób weźmie udział w badaniu. Nie wiadomo też, czy i kiedy przedstawi wyniki.

id