Czy stomatolog może być influencerem? Etyczne granice promocji usług medycznych

00:15:11

Influencing jest zjawiskiem, które polega na wykorzystywaniu popularności w mediach społecznościowych do wywierania wpływu na decyzje i opinie odbiorców. Influencerzy budują wokół siebie zaangażowane społeczności, z którymi dzielą się treściami na przeróżne tematy: od stylu życia po specjalistyczną wiedzę. Ich siła oddziaływania wynika z autentyczności i zaufania, jakim darzą ich obserwatorzy. A to sprawia, że influencer marketing stał się dla wielu marek ważnym sposobem komunikacji.

Zjawisko influencingu coraz częściej pojawia się dziś również w świecie medycyny. Lekarze i inni profesjonaliści medyczni za sprawą platform społecznościowych zyskali potężne narzędzie, by docierać z rzetelną wiedzą do szerokiego grona odbiorców. Jednak obecność lekarzy w sieci wiąże się też z koniecznością poruszania się w ramach ściśle określonych zasad etyki zawodowej i przepisów prawnych, które regulują między innymi kwestie tajemnicy lekarskiej czy reklamy.

Czy wobec tego lekarz stomatolog może i powinien zostać influencerem? 

To pytanie stało się punktem wyjścia tego odcinka webcastu „Za drzwiami gabinetu stomatologicznego” z udziałem dr n. ekonom. Magdaleny Szumskiej, specjalistki w zarządzaniu placówkami medycznymi, i hig. stom. Anny Makówki.

Z tego odcinka dowiesz się m.in.:

• Jakie błędy popełniają lekarze specjaliści podczas budowania marki osobistej w internecie;

• Na jakie pytania powinien sobie odpowiedzieć lekarz stomatolog, zanim zdecyduje się na zostanie influencerem;

• Jak radzić sobie z negatywnymi komentarzami pod materiałami publikowanymi w sieci;

• Jak zdecydować o tym, które treści warto publikować w internecie;

• Czy lekarz powinien współpracować z influencerami w celu promocji swojego gabinetu;

• Gdzie leży granica między edukacją pacjentów w mediach społecznościowych a promocją usług.