Omdlenie pacjenta w gabinecie stomatologicznym to sytuacja, która może zdarzyć się w każdym momencie. Najczęstszą przyczyną jest tu silny stres pacjenta przed zabiegiem, ale powodów może być znacznie więcej. Od reakcji na środki znieczulające, przez nagłe zmiany pozycji, aż po niezdiagnozowane problemy zdrowotne, takie jak cukrzyca czy wahania ciśnienia krwi. Najważniejsze w takiej sytuacji jest, aby zespół stomatologiczny potrafił błyskawicznie rozpoznać nadchodzące omdlenie i wiedział, jak zareagować, gdy pacjent straci przytomność.
Pigułkę wiedzy na temat skutecznego postępowania w tego rodzaju sytuacji znajdziesz w tym odcinku webcastu z cyklu „Za drzwiami gabinetu stomatologicznego”. Lek. dent. Magdalena Załęska i hig. dypl. Anna Makówka omówiły w nim procedury działania w obliczu omdlenia pacjenta i podpowiadają, jak przygotować zespół na takie zdarzenia.
Posłuchaj i dowiedz się m.in.: