ŚWIĄTECZNA DARMOWA DOSTAWA od 20 grudnia do 8 stycznia! Zamówienia złożone w tym okresie wyślemy od 2 stycznia 2025. Sprawdź >
Zarządzanie praktyką
Jak szybko i sprawnie wdrożyć nowego pracownika do zespołu gabinetu?
Mariusz Oboda
Justyna Pająk
W artykule autorzy skupiają się na metodologii wdrożenia nowo przyjętego lekarza, asystentki, rejestratorki oraz higienistki do zespołu gabinetu stomatologicznego. Ukazują ryzyko, jakie jest związane z nieprofesjonalnym podejściem do tego procesu oraz dają praktyczne przykłady i wskazówki dotyczące tego kto, kiedy i jak powinien to robić. Przedstawiają najważniejsze elementy, na jakie należy zwrócić uwagę w tym procesie i ukazują błędy, których należy uniknąć.
Uff, udało się! W końcu, po konkretnej dawce frustracji i wysiłku, po długich godzinach spędzonych na rekrutacji, zatrudniłeś nowego pracownika do gabinetu. Oczami wyobraźni widzisz już w pełni profesjonalny, ciągle powiększający się zespół i idące za tym możliwości. Nie otwieraj jednak jeszcze szampana, to nie koniec, ale dopiero połowa drogi. Przed tobą najważniejsze – odpowiednie wdrożenie nowej osoby do pracy.
Umówmy się bowiem – jeśli nie zrobisz tego dobrze, całość zajmie bardzo dużo czasu, będzie wymagała od ciebie ciągłych interwencji z poziomu zarządzania, a finalnie może doprowadzić do sytuacji, w której nowy pracownik nigdy nie osiągnie stu procent swoich możliwości. W efekcie albo sam się zwolni, albo ty podziękujesz mu za współpracę, a wtedy cała zabawa zacznie się od nowa… Wiemy, że tego nie chcesz. Na szczęście także wiemy, jak możemy pomóc ci w całym procesie wdrożenia nowej osoby.
Podejdź do sprawy indywidualnie
Rekrutacja i wdrożenie to dwie strony tego samego medalu, dlatego nie powinny pozostawać ze sobą bez związku. Zawsze zwracamy uwagę na to, że profesjonalnie przeprowadzona rekrutacja pozwala ci bardzo dokładnie poznać zarówno mocne strony, jak i deficyty kandydata. Umówmy się, nie ma ludzi idealnych, czasem więc będziesz musiał iść w trakcie tego procesu na kompromis i zatrudnić kogoś, kto nie spełnia twoich oczekiwań w stu procentach (tym bardziej w erze rynku pracownika, gdzie o dobrych kandydatów bywa trudno).
Oczywiście zachęcamy przy tym, by dać sobie czas na cały proces i nie iść na zbyt duże ustępstwa. Jeśli jednak osoba, którą decydujesz się zatrudnić, ma w twoim odczuciu pewne kompetencje do nadrobienia, o truizm zahacza fakt, że musisz je dokładn...
Jasno przedstaw wymogi na tym stanowisku
Jest to istotne zarówno na etapie rekrutacji, jak i po podjęciu decyzji o przyjęciu danej osoby do pracy. W tym pierwszym wariancie czasami bardzo trudno o absolutną szczerość wobec kandydata. Sytuacja rekrutacji czasami może przypominać sytuację ...
Równie ważne jest klarowne przedstawienie obowiązków na początku przyjęcia do pracy. Nowa osoba musi dokładnie wiedzieć, co, jak i kiedy ma robić i powinna te informacje uzyskać od ciebie lub menedżera, ponieważ to wy później będziecie egzekwować ...