Higiena jamy ustnej w (nie)słodkim wydaniu
30.10.2024
Innowacyjną kampanię edukacyjną pod nazwą "Rozzgrzytani", której celem jest zwrócenie uwagi na problem bruksizmu, czyli nieświadomego zaciskania i zgrzytania zębami z powodu doświadczanego stresu, wprowadza Medicover Stomatologia. Dla dentystów i pacjentów, kampania ta oferuje szereg narzędzi edukacyjnych oraz praktycznych rozwiązań.
Elementy kampanii:
Profilaktyka bruksizmu
Organizatorzy akcji podkreślają, że bruksizm nie jest chorobą, a parafunkcją, przez co nie jest uwzględniona w ICD (Międzynarodowa Klasyfikacja Chorób). To z kolei przekłada się na wciąż niewiele dostępnych statystyk i badań klinicznych. Dla wielu osób jest jednak realnym problemem.
Według specjalistów, kluczowym elementem profilaktyki bruksizmu jest zwiększenie świadomości pacjentów na temat tego zjawiska. Rozpoznawanie sygnałów płynących z organizmu, takich jak napięcie mięśni układu żucia czy zaciskanie zębów, to podstawa aktywnego przeciwdziałania temu zjawisku. Badania przeprowadzone przez Medicover Stomatologia ukazują, że bruksizm dotyka przynajmniej 39% pracowników, co podkreśla pilną potrzebę edukacji oraz wsparcia dla tej grupy pacjentów.
Gdzie szukać informacji
W ramach akcji "Rozzgrzytani", pracownikom korporacji proponowane są warsztaty z fizjoterapeutami i logopedami. Pacjenci, uczestnicząc w nich, mają możliwość poddania się cyfrowemu skanowaniu uzębienia, co umożliwia komputerowe zaplanowanie leczenia z uwzględnieniem aspektów takich jak prawidłowe kontaktowanie się zębów.
Raport "Rozzgrzytani", ćwiczenia, a także inne informacje o kampanii są dostępne na stronie internetowej www.medicoverstomatologia.pl/rozzgrzytani, która stanowi cenne źródło informacji na temat bruksizmu i podejścia do jego leczenia.
(id)