BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
NFZ daje zdrowie z telefonu
Lekarzu, poinformuj pacjenta o aplikacji "Na ratunek"
Lekarze, którzy chcą objąć swoich pacjentów lepszą opieką po godzinach swojej pracy, teraz mogą to zrobić. NFZ udostępnił aplikację, która podpowiada, gdzie udać się po pomoc w sytuacjach nagłych, w czasie świąt i weekendów albo kiedy rozboli ząb.
– To nasz autorski pomysł, który ma ułatwić życie pacjentom i pracę lekarzom. Oprócz tego, że pokieruje pacjentów do odpowiedniej placówki medycznej, pełni rolę edukacyjną, ponieważ informuje chorych do kogo i z jakim problemem się udać. Być może niekoniecznie musi to być SOR – tłumaczy w rozmowie z podyplomie.pl Piotr Kalinowski z biura prasowego warszawskiego oddziału NFZ.
Aplikacja nazywa się „Na ratunek – Mazowsze”, oznaczona jest ikoną przedstawiającą serce z plastrem. Po kliknięciu pokazuje się mapa Polski, gdzie naniesione są miejsca i adresy placówek, które oferują pomoc w ramach NFZ: nocna i świąteczna opieka, izba przyjęć, szpitalny oddział ratunkowy. Są też placówki stomatologiczne, co warto podkreślić, bo nie wszyscy pacjenci wiedzą, że NFZ zabezpiecza taką pomoc całodobowo. Pacjent może sprawdzić, która przychodnia czy szpital jest najbliżej miejsca, w którym aktualnie przebywa.
Krytycy zwracają jednak uwagę, że pacjent nie dowie się tego, co go najbardziej interesuje, czyli jaka aktualnie jest tam kolejka i ile czasu przyjdzie mu czekać na konsultację lekarską. Aby o to zapytać, musi już bezpośrednio skontaktować się np. z rejestracją i bardzo prawdopodobne jest, że będzie rozczarowany.
Na razie udogodnienie dotyczy tylko mieszkańców Mazowsza, ale niewykluczone, że pozostałe oddziały NFZ przygotują podobne rozwiązania.
Informacje w aplikacji dostępne są także w wersji anglo- i rosyjskojęzycznej.