BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
13 czerwca 2017
System kształcenia dentystów mało efektywny
Nad zmianami systemu kształcenia podyplomowego lekarzy dentystów powinien czuwać specjalnie powołany do tego zespół.
To propozycja Naczelnej Rady Lekarskiej, która stoi na stanowisku, że w resorcie zdrowia powinien zostać utworzony oddzielny zespół do spraw opracowania zmian w systemie kształcenia podyplomowego lekarzy dentystów.
Specyfika tego zawodu sprawia, że model kształcenia powinien uwzględniać istotne odmienności trybu i formy kształcenia. W ocenie samorządu lekarskiego łączne rozpatrywanie zagadnień dotyczących kształcenia lekarzy może nie w pełni uwzględniać potrzeby środowiska lekarzy dentystów.
Za takim rozwiązaniem przemawiają też rezultaty prac zespołu do spraw opracowania zmiany systemu kształcenia podyplomowego w obu zawodach. Z prac zespołu wynika, że problematyka podyplomowego kształcenia lekarzy dentystów stanowiła jedynie bardzo wąski wycinek prac.
„Opracowany w 2016 r. przez ministerialny zespół »Raport końcowy« jest dokumentem, który ma stanowić wstęp do dalszych pracy legislacyjnych, dlatego też należy wnioskować o utworzenie oddzielnego zespołu, który odpowiedzialny będzie za kompleksowe opracowanie zmian w systemie kształcenia lekarzy dentystów” – uważa NRL.
Specyfika tego zawodu sprawia, że model kształcenia powinien uwzględniać istotne odmienności trybu i formy kształcenia. W ocenie samorządu lekarskiego łączne rozpatrywanie zagadnień dotyczących kształcenia lekarzy może nie w pełni uwzględniać potrzeby środowiska lekarzy dentystów.
Za takim rozwiązaniem przemawiają też rezultaty prac zespołu do spraw opracowania zmiany systemu kształcenia podyplomowego w obu zawodach. Z prac zespołu wynika, że problematyka podyplomowego kształcenia lekarzy dentystów stanowiła jedynie bardzo wąski wycinek prac.
„Opracowany w 2016 r. przez ministerialny zespół »Raport końcowy« jest dokumentem, który ma stanowić wstęp do dalszych pracy legislacyjnych, dlatego też należy wnioskować o utworzenie oddzielnego zespołu, który odpowiedzialny będzie za kompleksowe opracowanie zmian w systemie kształcenia lekarzy dentystów” – uważa NRL.