ŚWIĄTECZNA DARMOWA DOSTAWA od 20 grudnia do 8 stycznia! Zamówienia złożone w tym okresie wyślemy od 2 stycznia 2025. Sprawdź >
10 sierpnia 2017
Nowe funkcje e-recept
Jest kolejna wersja platformy elektronicznej służącej do prowadzenia dokumentacji medycznej. System został uzupełniony o funkcje anulowania recept oraz korekty dokumentów.
Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia podało, że jest już dostępna kolejna wersja dokumentacji integracyjnej obsługującej e-recepty. Została ona uzupełniona o operacje anulowania recept oraz korekty dokumentów realizacji recept.
Zaktualizowana dokumentacja integracyjna obejmuje:
- specyfikację usług
- kody błędów
- opis i strukturę dokumentu realizacji recepty (zgodnego z IHE PRE i DIS),
- zasady otrzymania dostępu do środowiska integracyjnego.
Przypomnijmy, że obecnie wystawianie recept w systemie elektronicznym nie jest obowiązkowe. W lipcu tego roku Sejmowa Komisja Zdrowia przyjęła projekt zmian w ustawie o systemie informacji w ochronie zdrowia, który przesuwa terminy wdrożenia dokumentacji medycznej. Na mocy tego dokumentu wystawianie e-recept będzie obowiązkowe od 1 stycznia 2020 roku, skierowań – od 1 stycznia 2021 roku. Prowadzenie pozostałej elektronicznej dokumentacji medycznej ma obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku, zaś jej wymiana za pośrednictwem systemu P1 „Elektronicznej Platformy Gromadzenia, Analizy i Udostępnienia Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych” od 1 stycznia 2021 roku.
Zaktualizowana dokumentacja integracyjna obejmuje:
- specyfikację usług
- kody błędów
- opis i strukturę dokumentu realizacji recepty (zgodnego z IHE PRE i DIS),
- zasady otrzymania dostępu do środowiska integracyjnego.
Przypomnijmy, że obecnie wystawianie recept w systemie elektronicznym nie jest obowiązkowe. W lipcu tego roku Sejmowa Komisja Zdrowia przyjęła projekt zmian w ustawie o systemie informacji w ochronie zdrowia, który przesuwa terminy wdrożenia dokumentacji medycznej. Na mocy tego dokumentu wystawianie e-recept będzie obowiązkowe od 1 stycznia 2020 roku, skierowań – od 1 stycznia 2021 roku. Prowadzenie pozostałej elektronicznej dokumentacji medycznej ma obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku, zaś jej wymiana za pośrednictwem systemu P1 „Elektronicznej Platformy Gromadzenia, Analizy i Udostępnienia Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych” od 1 stycznia 2021 roku.