BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
Narodowy Instytut Kardiologii z koncertami fortepianowymi dla pacjentów. Sponsorem ORLEN
Pacjenci w dobrym nastroju szybciej wrócą do zdrowia
Podczas gdy część szpitali przytłaczają problemy finansowe, Narodowy Instytut Kardiologii (NIKard) postanowił oderwać się od nich i zanurzyć się w sztuce.
Szpital organizuje dla pacjentów cykl wydarzeń kulturalnych pod nazwą „W Rytmie Klasyki”. W Aninie odbędzie się dwanaście recitali fortepianowych muzyki klasycznej i rozrywkowej. Pierwszy koncert w wykonaniu Andrzeja Wiercińskiego, wybitnego pianisty młodego pokolenia, już w najbliższy czwartek, 1 września.
Skąd pomysł, oceniany przez wielu jako ekscentryczny? - Muzyka nie tylko poprawia nastrój, ale jest również w stanie zmienić kliniczny obraz choroby, mając wpływ na szeroko pojmowane odczucie dobrostanu zarówno psychicznego, jak i fizycznego chorego. Znaczenie muzyki podkreśla również Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), rekomendując ją jako sposób na poprawę jakości życia – czytamy w komunikacie szpitala.
Prof. Łukasz Szumowski, dyrektor Narodowego Instytutu Kardiologii i pomysłodawca projektu, jest zdania, że koncerty poprawią komfort zdrowotny pacjentów Instytutu oraz ich kondycję psychiczną podczas pobytu w szpitalu. Przyczynią się do ich szybszego powrotu do zdrowia i rehabilitacji, m.in. poprzez zastosowanie elementów muzykoterapii.
- Nasz szpital jest miejscem wyjątkowym, w którym przywracamy zdrowie wielu pacjentom. Często bywa tak, że pacjenci spędzają u nas wiele godzin, dni, a nawet miesięcy. Szczególnie w przypadku dłuższych pobytów zdarza się, że towarzyszy im przy tym poczucie osamotnienia i tęsknoty za rodziną. Dlatego chcemy, aby muzyka towarzyszyła im w powrocie do zdrowia oraz wspierała cały proces rekonwalescencji – mówi prof. Łukasz Szumowski.
Jak informuje NIKard, partnerem przedsięwzięcia jest PKN ORLEN. Dlaczego akurat tak osobliwy projekt w ochronie zdrowia zyskał wsparcie koncernu paliwowo-energetycznego? Jak wyjaśnia Grzegorz Bałkowiec, z-ca dyrektora Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN, „wydarzenia takie jak te organizowane w Narodowym Instytucie Kardiologii wpisują się w realizowany przez firmę program społecznej odpowiedzialności biznesu”.