Farmaceutki na Instagramie promują swoje kompetencje i zachęcają do badań

Akcja ma budować zaufanie pacjentów

Kobiety farmaceutki – a stanowią one 80 proc. przedstawicieli tej profesji - chcą być postrzegane przez pacjentów nie tylko jako sprzedawczynie leków, ale także jako  doradczynie ds. zdrowia.
Aby dotrzeć ze swoim przekazem, organizują akcję „Promotorki zdrowia – farmaceutki”.
Jaki podkreślają, ustawa o zawodzie farmaceuty, nadaje im kompetencje ekspertek w sprawie profilaktyki zdrowotnej pacjentów. Do ich zadań należy edukacja i popularyzowanie badań profilaktycznych.
W ramach akcji „Promotorki zdrowia” farmaceutki same dają dobry przykład. Publikują więc na swoich profilach instagramowych posty lub relacje przedstawiające, jak idą wykonać badania profilaktyczne. Udostępniają także posty dotyczące badań profilaktycznych, z oznaczeniem hashtagami akcji #promotorkizdrowia #jestemfarmaceutka #dbamozdrowie #farmacjajestkobieta #badamysieznutropharma #nqs”. - Wierzymy, że wykorzystanie social mediów pozwoli nam na zwrócenie uwagi na potrzebę profilaktyki zdrowotnej i zaufanie w tym zakresie także farmaceutom, których nie tylko wiedza, ale i osobiste historie mogą stanowić największe źródło inspiracji i motywacji do zadbania o własne zdrowie” – mówi Ewa Wietrak z kampanii Farmacja Jest Kobietą.
Akcja trwa do końca września. Wzięły w niej już udział także facmeceutki, które zdobyły już popularność w social mediach.
Przedsięwzięciu towarzyszą podcasty i webinary o tematyce zdrowotnej. Oprócz farmaceutek w nagraniach udział wzięli m.in. psycholog Katarzyna Miller oraz popularny bydgoski ginekolog, dr Maciej Socha.

id