BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
Pacjenci coraz chętniej zamawiają e-recepty przez aplikacje
Wykluczenie cyfrowe praktycznie przestaje istnieć
Pacjent, który stale przyjmuje leki na receptę, może teraz poprosić o ponowne ich wystawienie przez aplikację mojeIKP – przypomniało Centrum e-Zdrowia.
– To duże udogodnienie nie tylko dla pacjenta, ale także dla lekarza – mówi Joanna Zabielska-Cieciuch, lekarka rodzinna. – Wystarczy kliknąć, sprawdzić w dokumentacji dawkowanie i odesłać receptę pacjentowi.
Lekarka przyznaje, że choć funkcjonalność jest dostępna już od pewnego czasu, nie zawsze w przeszłości wszystko działało płynnie. Jednak narzędzie jest coraz doskonalsze. Dostrzegają to pacjenci, którzy coraz chętniej korzystają z możliwości, jakie daje nie tylko IKP, ale także inne aplikacje. – Wykluczenie cyfrowe przestaje być barierą, wiek pacjenta także. Możliwość zamówienia recepty jest szczególnie pomocna, kiedy pacjenci wyjeżdżają na wakacje albo chcą zaoszczędzić czas – dodaje Joanna Zabielska-Cieciuch.
Przez mojeIKP pacjent może samodzielnie zamówić e-receptę tylko na lek stale zażywany, czyli taki, na który lekarz już wcześniej wystawił mu receptę.
Wcześniej pacjent musi wybrać przychodnię POZ i lekarza podstawowej opieki zdrowotnej. Może to zrobić na Internetowym Koncie Pacjenta lub podczas wizyty w przychodni.
Aby zamówić lek przez aplikację, powinien zalogować się do mojeIKP, wejść w zakładkę „e-zdrowie” i znaleźć e-receptę, którą kiedyś wystawiono. Szukać może również według nazwiska lekarza lub nazwy placówki. Po kliknięciu „Zamów e-receptę” można przy tym napisać kilka słów komentarza do lekarza, a potem wysłać zamówienie.
W aplikacji można sprawdzić też, na jakim etapie załatwiania jest prośba o e-receptę.
Pacjent może również anulować prośbę o wystawienie recepty, zanim lekarz zacznie ją weryfikować. Może także ponowić prośbę, gdy kolejne opakowanie leku się skończy.