ŚWIĄTECZNA DARMOWA DOSTAWA od 20 grudnia do 8 stycznia! Zamówienia złożone w tym okresie wyślemy od 2 stycznia 2025. Sprawdź >
Per aspera ad astra
Funkcjonowanie psychiczne studentów anglojęzycznych wydziałów medycznych w Polsce
Diana Sofowora1
Tariel Tschaidse1
lek. Katarzyna Wachowska2
- Wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród studentów wydziałów międzynarodowych kilkunastu uczelni medycznych w Polsce
- Najczęstsze zaburzenia psychiczne, ich przyczyny oraz sposoby radzenia sobie podejmowane przez badanych
- Działania, które warto wdrożyć w celu poprawy stanu zdrowia psychicznego zagranicznych studentów uczących się w Polsce
Wielu młodych ludzi pochodzących z różnych części świata decyduje się na rozpoczęcie studiów medycznych w Polsce. W ciągu ostatnich 25 lat aż 15 polskich uczelni wprowadziło anglojęzyczne wydziały medyczne. Każdego roku 250-1000 studentów zagranicznych rozpoczyna naukę na tych uczelniach. Podejmują się oni zarówno realizacji całości studiów w Polsce, jak i odbycia niektórych semestrów w ramach wymiany Socrates-Erasmus.
Polskie uczelnie stały się bardziej atrakcyjne dla zagranicznych studentów z kilku powodów. Jak wskazują wyniki przeprowadzonej przez nas ankiety – 18% badanych wybrało Polskę, ponieważ czesne na uczelni jest dużo tańsze niż w innych krajach, zwłaszcza w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Kolejne 37% podjęło taką decyzję, ponieważ proces aplikacyjny był łatwiejszy niż w ich krajach ojczystych. Natomiast 29% pytanych nie podało konkretnego powodu.
Szkoły międzynarodowe w Polsce dają studentom możliwość realizacji marzenia o byciu lekarzem. Niestety, studiowanie medycyny w innym kraju, którego języka aż 79% studentów nie zna, wpływa na zdrowie psychiczne wielu z nich.