BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
Marketing
Jak zbudować skuteczną strategię w sieci
O tym, jak promować swoją praktykę, z Damianem Kowalczykiem, ekspertem w zakresie komunikacji marketingowej w internecie, rozmawia Małgorzata Stańczyk
MTS: Czy warto budować strategię marketingową praktyki stomatologicznej wyłącznie lub głównie w oparciu o internet?
Damian Kowalczyk: Bez wątpienia internet powinien być ważnym elementem strategii marketingowej gabinetu stomatologicznego. Należy jednak pamiętać, że treści zamieszczone w internecie trafiają do grupy osób, które dobrze radzą sobie z poszukiwaniem informacji w sieci. To pokolenie prosumentów, czyli osób świadomych, które szukają najbardziej atrakcyjnych ofert, potrafią je wyszukiwać i porównywać, dzielą się informacjami z innymi i same często są ambasadorami różnych marek czy też usług. Pacjentami praktyk stomatologicznych są jednak także osoby starsze, dlatego działania prowadzone w internecie powinny być połączone z tradycyjnymi działaniami marketingowymi.
MTS: Czy można prowadzić kampanię marketingową bez strony WWW?
D.K.: Każdy gabinet – niezależnie od tego, czy jest to duża klinika, czy jednoosobowa praktyka – powinien mieć swoją stronę. To miejsce na pochwalenie się nowoczesnymi rozwiązaniami, wykwalifikowaną kadrą, która współpracuje z kliniką stomatologiczną, przyjemnym wystrojem wnętrza. Można pomyśleć o nagraniu krótkich filmików, w których wypowiadać się będą pracujący w gabinecie eksperci. Każdy z nich może powiedzieć kilka słów na temat tego, w czym się specjalizuje, jakie ma doświadczenie, co go pasjonuje. Dzięki temu, zanim pacjent przyjdzie do kliniki, wie, z jakim lekarzem będzie miał kontakt, co redukuje napięcie. Warto zainwestować także w krótkie filmy prezentujące wnętrze praktyki. Jeśli ich realizacja okaże się zbyt trudna lub kosztowna, można oczywiście poprzestać na zdjęciach i opisach. Stosowanie najnowocześniejszych form przekazu z pewnością jednak pomaga budować przewagę konkurencyjną.
Warto też zaprezentować urządzenia, jakimi dysponujemy. Jeśli np. gabinet posiada mikroskop stomatologiczny, można wyjaśnić, dlaczego w procesie leczenia kanałowego ma on tak ważne zastosowanie. Takie informacje należy prezentować językiem korzyści: „zwiększa precyzję”, „przyspiesza leczenie”, „zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia powikłań”. Czytając informacje o sprzęcie, pacjent jest bardziej świadomy, co stoi za ofertą gabinetu i ceną zabiegu. Żyjemy w kulturze obrazu – tym, co bardzo dobrze przyciąga uwagę na stronie internetowej, są infografiki obrazujące proces, etapy i czas leczenia, w kilku krótkich punktach. Wyróżniające z pewnością będą także referencje pacjentów, najlepiej napisane przez pacjenta odręcznie i umieszczone na stronie internetowej w formie skanu. Pod skanem warto przepisać ten tekst – po pierwsze, ze względu na łatwość czytania, po drugie, dlatego że taka rekomendacja to z punktu widzenia wyszukiwania wartościowa treść, która będzie miała wpływ na pozycjonowanie.