Zarządzanie praktyką

Jak mierzyć skuteczność konsultacji pierwszorazowych?

Michał Katarzyński

ekspert w rozwoju praktyk stomatologicznych

Adres do korespondencji: Michał Katarzyński, e-mail: michal@doskonalaobslugapacjenta.pl

Akceptacja lub rozmowa o planie leczenia to jeszcze nie koniec konsultacji.

Bardzo ważne jest, aby lekarz na koniec wizyty omówił z pacjentem zasady współpracy, umawiania i potwierdzania wizyt, aby leczenie kompleksowe mogło przebiegać bezproblemowo.

Kolejnym istotnym elementem jest komunikacja w rejestracji, gdzie bardzo często przy innych pacjentach wymieniane są nazwy wykonanych lub planowanych procedur, co stanowi naruszenie danych wrażliwych.

Ostatecznie, prowadząc konsultacje sposób w pełni usystematyzowany, warto mierzyć ich skuteczność, profesjonalnie wyciągać wnioski i usprawniać procesy komunikacyjne oraz dotyczące obsługi.

Ustalenie zasad współpracy z pacjentem i zapisywanie na kolejną wizytę

Po przedstawieniu planu leczenia, gdy pacjent go zaakceptował, należy ustalić z nim koniecznie harmonogram waszej współpracy i poinformować, że odpowiedzialność jest po obu stronach oraz jak będzie wyglądała kwestia zapisywania na kolejne wizyty. Wyjaśnij, że skontaktuje się z nim osoba z rejestracji, wysyłając SMS, ewentualnie dzwoniąc dzień wcześniej. Jeżeli już potwierdzi wizytę, a w ostatniej chwili zmienią się jego plany, powinien koniecznie poinformować o tym rejestrację. Gdy tego nie zrobi, cały zespół będzie bezproduktywnie czekał, co stanowi dla ciebie, a także całej praktyki, wymierną stratę. W tym czasie mógłby zostać przyjęty inny potrzebujący.

Pełna wersja artykułu omawia następujące zagadnienia:

Ustalenie zasad współpracy z pacjentem i zapisywanie na kolejną wizytę

Po przedstawieniu planu leczenia, gdy pacjent go zaakceptował, należy ustalić z nim koniecznie harmonogram waszej współpracy i poinformować, że odpowiedzialność jest [...]

Trzy reguły interakcji w rejestracji

1. Przy wyjściu z gabinetu warto stosować master finalnego wrażenia. Czyli uśmiechnąć się do wszystkich pacjentów siedzących w poczekalni i powiedzieć: [...]

Dane wrażliwe

Wymienianie nazw wykonanych procedur lub tych, które będą wykonywane, w obecności innych pacjentów, stanowi naruszenie danych wrażliwych. Dlatego na przykład zapisanie [...]

Liczba pacjentów pierwszorazowych

Po wdrożeniu całego standardu postępowania warto mierzyć liczbę pacjentów rozpoczynających leczenie.

Do góry