ŚWIĄTECZNA DARMOWA DOSTAWA od 20 grudnia do 8 stycznia! Zamówienia złożone w tym okresie wyślemy od 2 stycznia 2025. Sprawdź >
Zarządzanie praktyką
Rekrutacja – naśladuj najlepszych i nie popełniaj błędów
Mariusz Oboda
Aleksandra Brońska-Jankowska
W artykule autorzy zwrócili uwagę na podstawowe aspekty wpływające na sukces procesu rekrutacji. Odnieśli się do badań, w których oszacowano koszt nieudanej rekrutacji. Wskazali podstawowe zalecenia pozwalające uniknąć błędów.
Koszt nieudanej rekrutacji szacowany jest na 91 896 zł.[1] Tyle średnio tracisz, jeżeli po trzech miesiącach współpracy odejdzie z twojej firmy pracownik zarabiający 3500 zł netto miesięcznie. Jakie są najczęstsze powody nadmiernej rotacji pracowników? Według raportów Business Harvard Review 80 proc. rotacji pracowników uwarunkowane jest złymi decyzjami o zatrudnieniu, a oszt nieudanej rekrutacji szacowany jest na 91 896 zł.[1] Tyle średnio tracisz, jeżeli po trzech miesiącach współpracy odejdzie z twojej firmy pracownik zarabiający 3500 zł netto miesięcznie. Jakie są najczęstsze powody nadmiernej rotacji pracowników? Według raportów Business Harvard Review 80 proc. rotacji pracowników uwarunkowane jest złymi decyzjami o zatrudnieniu, a więc błędami na etapie rekrutacji.
Dane mogą wydawać się przytłaczające, ale każą zadać sobie pytanie: czy stać cię na to, by podejmować nietrafione decyzje rekrutacyjne, a w wyborze pracowników kierować się tzw. intuicją czy przeczuciami?
W tym artykule chcielibyśmy przedstawić 9 rad związanych z prowadzeniem procesu rekrutacji – od etapu stworzenia profilu kandydata po wdrażanie do pracy na nowym stanowisku. Świadomość pułapek czyhających na – nawet doświadczonych – rekruterów może ustrzec cię przed kosztownymi, nietrafionymi decyzjami.
Stały, dobrze współpracujący zespół sprzyja także budowaniu twojej marki jako pracodawcy – w dłuższej perspektywie wypracowanie opinii wiarygodnego, profesjonalnego pracodawcy sprawi, że najlepsi współpracownicy sami będą się do ciebie zgłaszać. A to spełnienie marzeń każdego pracodawcy.
Na co zatem warto zwrócić szczególną uwagę?
1. Najważniejszy etap to faza przygotowań
Masz świadomość, że musisz zatrudnić w swojej praktyce samodzielnie pracującą higienistkę. Co robisz? Najprawdopodobniej chcesz jak najszybciej opublikować ogłoszenie, więc podglądasz treść podobnych ofert w internecie, uzupełniasz je bądź delikatnie modyfikujesz. Jedno kliknięcie – ogłoszenie jest widoczne w portalu branżowym. Oddychasz z ulgą i czekasz na napływające przez kolejny tydzień ogłoszenia. Ostatecznie zatrudniasz higienistkę, ale po miesiącu masz wątpliwości, czy była to właściwa decyzja. Po trzech miesiącach wiesz już, że zatrudniona osoba nie spełnia twoich oczekiwań. Dlaczego?