NFZ też udzieli porady zdalnie
Wideo konsultacje z urzędnikami funduszu pomogą i pacjentom, i medykom
E-doradca umożliwi bezpłatną konsultację z pracownikiem oddziału NFZ poprzez wideo-spotkanie – reklamuje w komunikacie nową usługę Narodowy Fundusz Zdrowia. Choć nie będą to indywidualne porady medyczne, mogą odciążyć przychodnie w udzielaniu pacjentom szeregu informacji.
Jakich informacji udzieli e-Doradca? NFZ podkreśla, że chodzi o tematy ogólne:
• ubezpieczenie zdrowotne
• prawo do świadczeń zdrowotnych
• leczenie uzdrowiskowe
• prawa pacjenta, skargi
• zasady udzielenia świadczeń i uprawnienia szczególne (krwiodawcy, kombatanci)
• ubezpieczenie dobrowolne, wysokość składki
• refundacja i realizacja zleceń na wyroby medyczne
• zwrot kosztów leczenia
• placówki medyczne i dostępne terminy leczenia
• transport pacjenta
• profil zaufany
• zasady wypełniania wniosków
• profilaktyka i promocja zdrowia, portal diety.nfz.gov.pl
• zasady wypełniania i składania wniosków o EKUZ oraz certyfikatu zastępującego EKUZ
• zasady leczenia na terytorium UE/EFTA
• leczenie planowane.
Z e-Doradcą można się kontaktować w dni robocze od 8:00 do 16:00 po wcześniejszej rezerwacji wizyty. Umawianie porad odbywa się za pośrednictwem linka: https://e-doradca.nfz.gov.pl. Konieczne jest podanie województwa, tematu rozmowy i swojego adresu e-mail.
Podczas spotkania e-Doradca nie będzie weryfikował tożsamości rozmówcy. Odpowie na pytanie ogólne, nie rozwiąże jednak indywidualnej sprawy dotyczącej np. statusu ubezpieczenia, bądź braku dostępu do Internetowego Konta Pacjenta dziecka. Czas spotkania z e-Doradcą NFZ wynosi 20 minut. Gdy spotkanie się przedłuża, pracownik NFZ może je zakończyć ze względu na kolejne zaplanowane spotkanie z klientem. Po zarezerwowaniu wideo-spotkania pacjent otrzyma potwierdzenie na adres e-mail wraz z linkiem do spotkania.