BLACK CYBER WEEK! Publikacje i multimedia nawet do 80% taniej i darmowa dostawa od 350 zł! Sprawdź >
Ale zgryz
Reklamie wolno wszystko
Dr n. med. Andrzej Baszkowski
1. Sposoby ogłaszania się lekarzy winny odpowiadać godności stanu lekarskiego i zasadom etyki lekarskiej.
2. Ogłoszenia lekarzy mogą zawierać tylko: imię i nazwisko lekarza, tytuł naukowy, specjalność, adres, numer telefonu, godziny przyjęć, ponadto wyrazy: przeprowadził się, wyjechał, powrócił.
3. Ogłoszenia nie powinny nosić cech reklamy kupieckiej.
4. Ogłoszenia mogą być umieszczone w prasie: przy osiedlaniu się dwa razy tygodniowo przez sześć miesięcy, we wszystkich innych przypadkach do dwóch razy w tygodniu w ciągu jednego miesiąca.
5. Ogłoszenia zakładów leczniczych mogą zawierać tylko nazwę zakładu, określenie jego charakteru, adres, godziny przyjęć, telefon, nazwiska lekarzy tam pracujących.
To wybrane zapisy z Kodeksu Lekarskiego z 1936 roku. Śmiesznie wyglądają przy naszych dzisiejszych reklamach, na których jest wszystko. Są zapewnienia o rabatach, o najlepszych możliwych świadczeniach, o najnowszych urządzeniach i aparatach. Oczywiście nie są to zwykłe gabinety, ale wysoko specjalistyczne centra, kliniki i diabli wiedzą co jeszcze. Są nawet kilkumetrowe zdjęcia uśmiechniętych pracujących tam lekarzy z ich podpisami. O tej godności stanu lekarskiego, o której było w punkcie pierwszym, pisze również nasz Kodeks Etyki Lekarskiej… No i co z tego. Dla większości to puste pojęcie…
Prawda jest taka, że sprawę reklam samorząd przegrał z kretesem…